allroundtjejen

Alla inlägg den 1 maj 2012

Av johanna bardun - 1 maj 2012 13:26

Hellu hellu!


Har varit hos pappa och hos en kompis sedan i fredas så det är därför jag inte hunnit blogga.

Men i fredas gick det över förväntan. Paloma var ducktig och när vi red dressyrprogramet löd hon hjälperna ganska bra. Övergångarna gick bra :)

Efter det åkte jag till pappa och och baratog det lungt framför tv:n och massa sånt.

På Lördag morgon gick jag upp ganska tidigt för at gå ut och fixa det sista med ponnysarna till Mogata marken. Sen åkte vi dit. Dom skötte sig utmärkt och var hur snälla som hälst. Var värkligen jätte trött när vi kom hem så alla sov en stund innan vi åt mat ochkollade på tv. (vi var där nästan hela dagen)


Sen i söndas så red jag på lilla Russin. Vi red ut jag och Marie. Fast hon är så hovöm så hon snubblat hela tiden. Men jag red lite på gärdet bredvid vägen istället. Och när vi skulle galoppera på hämvägen stack hon typ med mig. Inte så att hon skenade men jag fick inte stop på henne. Så jag vart lite rädd men hon stannade sen när gärdet tog slut. Hon tyckte nog att det var kul att galoppera.

   Sen skulle vi rida och hämta Pappa, Joline och Kevin för att dom ville se lite när vi red på banan. Och då när vi skulle gå till banan började hon resa sig. Inte högt alls men lite sådär som att hon hoppade på stället. Men tillslut med lite hjälp av Marie kom vi till ridbanan.

   Där gick det superbra   Marie och Coloer red först så att jag hade lite draghjälp och sen hoppade vi några små skutt. Först några gånger på ett kryss och sen höjde vi det till ett räcke på 60 cm. Hon hoppade allt med öronen framåt och då med tanke på att hon inte hoppat med ryttare på säkert ett år.  

Sen åkte jag till stallet och red Tarzan barbacka. Inte så mycket att säga om det. Han blev lite snabb ibland och när jag skulle galoppera surade han ihop och tänkte sparka. Så det blev ingen galopp eftersom jag inte ville dö dagen innan Liseberg. Sen red jag Goldie på kvällen. Hon var as starck men lite rolig som annars. Jag är lite förälskad i henne faktiskt..

Och igår var jag på Liseberg med Linn, Emil och Gabbe. Sen va vi en del med Daniel och Oliver också. As nice helt enkelt. Åkta Autmosfere eller hur det nu stavas. Vilken jävla kick...   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni se mer av i bloggen?
 Dina dagar i vardagen inte bara hästar.
 Bilder!
 Ridningarna i detalj
 mer av allt

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards