allroundtjejen

Alla inlägg den 6 maj 2012

Av johanna bardun - 6 maj 2012 22:19

Tarzan var superpigg på uteritten. Han ville galoppera hela tiden och va frammåt. Hade sjukt kul med mycket skratt också. Moa och jag red bredvid varandra och Filipine galopperade nästan hela tiden. Det var kanske det som fick Tarzan att vara så pigg med. Haha sen ramlade Lisa av. Lux bockade av henne. Och Ebba var nära på att ramla av med. Och så bytte Matilda och Vera häst mitt i ridturen. Haha nej men det var sjukt. 

Tarzan min älskling   

Av johanna bardun - 6 maj 2012 13:55

Fredag:  Red Paloma då. Hon gick ganska bra men var väldigt pigg (som alltid) eftersom jag redan ridit upp programet så red jag själv ute. Så den lektionen var sådar. Försökte mig på lite öppna och slutna men han vart bara piggare.


Lördag: Då hjälpte jag till att smörja selar till tävlingen på måndag och så hjälpte jag till att borsta hästarna efter snabbjobben. Sen lite senare red jag och Marie ut. Vi träffade på två älgar i skogen men Russin såg dem inte ens. Hon var supersnäll och lyssnade mycket bättre en vad hon gjorde sist. En liten pigg ponny som går fram överallt typ :)


Söndag:  Idag har jag hoppat för Johanna. Vi var bara 6 stycken så alla red samtidigt. Och jag fick Goldie. Hon var skit pigg och drog som en dåre på tre kompinationen. Och en gång var jag inte långt ifrån att ramla av när hon hoppade av skit stort och bara sprang på efter. Andra gången jag hoppade banan när hindrerna var lite större gick det bättre. Sjukt nöjd. Och JA! Goldie är en ny favorit  

Nu ska jag snart till stallet igen och rida ut på långtur med Tarzan :) Hoppas att han sköter sig och inte drar med huvudet... 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni se mer av i bloggen?
 Dina dagar i vardagen inte bara hästar.
 Bilder!
 Ridningarna i detalj
 mer av allt

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards