allroundtjejen

Alla inlägg under mars 2012

Av johanna bardun - 21 mars 2012 20:37

Kanske att jag inte har sagt det men på onsdagar och torsdagar är jag inte i stallet om det inte är något speciellt!!

Iallafall så har jag klippt mig och varit i stan med två kompisar idag :)

Riktigt nice faktiskt! Men jag saknar alltid att vara i stallet hos min fina! 

Imorron ska det komma en ny häst till ridskolan! En fjording :) Jag kan inte säga att det är 100 sant eftersom jag bara hört det av några kompisar på fb men jag lär väll märka det på fredag :)

Är iallafall väldigt taggad för heljen! 

Fredag: Först skolan -.- Sen till stallet och rida lektion! Får ny häst och det är bom övningar! Sen vidare till pappa.

Lördag: Va hemma hos pappa. Ida (min kusin) kommer troligen och vi ska rida lite på shettisarna :) Får se om det blir någon annan ridning med... Tarzan vilar då och mamma åker bara och fixar det andra.

Söndag: Till stallet vid halv 2 sen hoppträning för min låssas mamma. Sen vid halv 5 så är det stallvädsmöte och sen stallvärdsridning :)


Bra helj helt enkelt!   

Av johanna bardun - 20 mars 2012 21:30

Hoppträning inplanerat tills på söndag! Hoppas det går bättre en de senaste gångerna jag hoppat! Men det ska det väll göra! Sista hoppningen innan tävlingen tror jag nog   

Av johanna bardun - 20 mars 2012 18:38

Va faktiskt riktigt nöjd efter dagens ridning! Jag tränade dressyrprogramet och han var värkligen jättefin! Gjorde det mesta som jag ville och höll galoppen hela volten och med endå ganska samlad galopp för att vara han! 

Sen tränade jag lite skänkelvikningar och förvänd galopp vilket gick hyfsat men förvänd galopp har jag inte ridit med honom innan så det var bra endå! <3

Älskar honom värkligen något enormt! Han lyser värkligen upp min dag lite extra.... Vad skulle jag göra utan min finsate Tarzan


Ny bild från idag :)  

Av johanna bardun - 20 mars 2012 12:55

Sitter i skolan :(

Nej det är inte så himla tråkigt men jag ska snart ha matteprov :O Hur fan ska det gå! Troligen åt helvete!

Sen bara att skynda till stallet och rida så fort som möjligt! Vill helst hinna rida innan alla lektioner börjar :)

Men jag skriver mer sen   

Av johanna bardun - 19 mars 2012 19:49

Nu ska min lilla favorit ponny åka :((((

Lilla älskade finaste Casper ska åka hem. Den sötaste och en av de minsta ponnysarna jag får rida i stallet :(

Kommer sakna den lilla busen. Kan inte fatta att den 9 mars skulle vara sista gången jag satt på din rygg  

Vill värkligen inte att du ska åka finaste ponny!    

Av johanna bardun - 18 mars 2012 21:07

Jossan

Du och Ayla är finast tillsammans! :)

Hoppas du aldrig sviker henne... Hon behöver dig <3

Kramar!

                                                                           

svar:

Jag kan faktiskt inte svara på vad jag kommer välja när det tillfället kommer!

Jag kan inte säga att jag inte kommer svika henne med tanke på att jag har fastnat för Tarzan så på blixten.

Och sen får man se om hon blir bra vilket inte alls är säkert! Och vem vill ha en häst man inte kan rida på? <3

Av johanna bardun - 18 mars 2012 20:54

Idag red jag bästaste Tarzan lite barbacka. Vilket INTE gick så bra! Först red jag i paddocken, då var han jättestark och bara sprang iväg med mig i jättesnabb trav -.-

Så då gick jag in i ridhuset för att jag ville galoppera lite men när jag gjorde det kärde han värlsta backuten samtidigt som han bockade och sen stack han nästan rakt in i nybörjarlektionen  

Så då gick jag ut igen och tog på sadeln så jag kunde rida honom lite ordentligt!!!!! I slutet vart jag lite sugen på att hoppa ett skutt eller två men han sprang på sidan igen... Varför gör han så?  


Idag så fyllde Julia år. En av stallvärdarna så innan stallvärdsridningen så åt vi kladdkaka, chokladbollar och choklad med påskmust  

Haha vi hade jättekul och satt och typ asgarva hela tiden. Men jag vet i fan vad vi skratta åt.

Iallafall så fick jag rida Krusa! JAG HAR INGA FINGRAR KVAR...... Nej jag överdriver men hon va jättestark. Vi tränade galoppen mest! Men jag var nöjd iallafall även att hon va stark.     

Av johanna bardun - 18 mars 2012 10:45

Tjolahopp! 

Ridningen igår gick väll rätt bra. Va inte alls nöjd i början då han kändes konstig i galoppen och inte alls gick så fint som han brukar. Men när jag fått honom att galoppera på ett tag så blev det bättre :)

Sen tränade jag på dressyrprogramet 2 gånger och det gick rätt bra! Förutom galoppen då han bara springer iväg. Men annars var jag nöjd :))

Efter det så tog mamma fram ett litet hinder så att vi skulle hunna hoppa lite. Jag hoppade först lite lågt. Vi kom fel typ alla gånger men det löste han själv

Men när vi höjde till 80 så vägrade han bara att hoppa... Han sprang på sidan och vägrade så jag fick helt enkelt sänka lite så vi iallafall kom över det. Och det gjorde vi.  


Tycker att alla borde höra denna fantastiska låt! Den är riktigt bra att peppa till and i love it!



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni se mer av i bloggen?
 Dina dagar i vardagen inte bara hästar.
 Bilder!
 Ridningarna i detalj
 mer av allt

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<<
Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards