allroundtjejen

Alla inlägg under mars 2012

Av johanna bardun - 17 mars 2012 22:05

Rubriken talar!!


Snart ska det tävlas. Eller det är träningstävlingar men ändå! Den 6 april är det dressyrtävling. Min första dressyrtävling :O Hur ska det gå?

Sen den 7 april är det hopptävling. 70 cm eftersom det är första gången jag tävlar med Tarzan :)


Längtar inte alls så mycket till i sommar längre :/ Kommer inte få hyra Tarzan eller Ayla då eftersom de måste vara med på ridlägrena och sedan bähöver de 3 veckors vila så det blir inget kvar av sommaren!

Men jag kanske ska få rida fram en av pappa och Maries hästar Sudden. Hon är ju en travare men eftersom hon inte blev dräcktig så kanske vi ska börja rida henne :)


Hon är världens sötaste! <3

Av johanna bardun - 16 mars 2012 12:06

Denna historia började med att jag för kanske 5 månader sedan tittade på tavlan på ridskolan. Det första jag la märke till var den nya röda lappen och jag läste genast igenom den. Det stod något i stil med. Vill du lite mer? Och att ridskolan nu skulle börja hyra ut ridskolehästarna. 

Vi ringde nästan direkt och jag ville så klart hyra min sköthäst Karlo. Men det fick jag inte :( Han var en alderles för bra ridskolehäst och jag fick tnka ut någon annan.

Jag testade att rida en av ridskolans lite gamlara häst Leipa men inget klickade.

Sedan började jag tänka tillbaka på sommaren och på ridlägret då jag haft Ayla. Hon hade förtrollat mig redan första dagen. Men sedan när jag red henne på lektion hösten efter blev jag rädd för henne. Hon hade förendrats så mycket och var inte alls den hästen jag blivit förälskad i ett par månader tidigare. Hon var sur hon bet mig och sparkade och bockade när jag red henne.

   Men tillslut blev det henne jag hyrde och jag kände mig som världens lyckligaste de första dagarna. Men sedan blev hon surare och hon hög efter mig minst 3 gånger när jag var hos henne.

  Det tog några dagar innan jag struntade i vad hon höll på med och då tyckte hon inte att det var roligt längre :)


Som ni kanske förstår så hurde jag henne på halvtid och hon gick lektioner onsdag-fredag. 

När jag hade haft henne i ca 2 veckor en torsdagmorgon ringde ridskolechefen och sa att Ayla blivit halt på en av lektionenerna. Hon skulle få vila ett tag och jag skulle så länge få rida andra hästar...

Hon vilade men inget blev bättre. Tillslut åkte jag och Gunilla (ridskolechefen) till vetrineren med henne. Hon var halt på tre ben och det var inget som var possetivt. Hon behandlades på fyra ställen och skulle fortsätta vila. 

Det blev bättre men det gick i snigelfart och jag fortsatte rida andra hästar.

Sen bästemde Gunilla att hon skulle få åka iväg och vila och hon ville att jag skulle hyra en annan häst eftersom allt blev så fel.

Just då hade det kommit en ny häst till stallet. En tinker eller en blandning kanske han är men tinker är det i honom iallafall.

Jag red honom två gånger innan jag bästemde mig för att det var honom jag ville ha. Nu idag står fortfarande Ayla kvar och jag skrittar henne när jag har tid och rider Tarzan de dagar jag hade Ayla.

Tarzan fångade mitt hjärta direkt. Han är bland det finaste jag suttit på och den aldra snällaste att pyssla om <3

Tarzan <3     Ayla! <3   


Nu fick ni reda på hur det var med Ayla och Tarzan och hur dom förendrade mitt liv! <3

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni se mer av i bloggen?
 Dina dagar i vardagen inte bara hästar.
 Bilder!
 Ridningarna i detalj
 mer av allt

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<<
Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards